مطالب جالب و خوندنی

مطلب خوندنی از سراسر نت

مطالب جالب و خوندنی

مطلب خوندنی از سراسر نت

اهمیت توانبخشی


وقتی که تعاریف توانبخشی از نگاه سرد و بدون احساس پزشکی به کالبد الهام بخش اجتماعی سو گرفت دیدگاه جهانی نسبت به مقوله توانبخشی تغییر پیدا کرد. در ابتدا به افرادی که نیازمند خدمات توانبخشی بوده اند نگاه منفی می شده است اما خوشبختانه این نگاه ها اصلاح شده است. برای دیدن مقاله موضوع تحقیق توانبخشی کلیک کن.

می توان گفت به بیان دیگر در تعاریف ابتدایی معلولیت و انواع دیگر (برای مشاهده لیست افراد شامل خدمات توانبخشی روی کلیات توانبخشی کلیک کنید) به افراد نیازمند خدمات توانبخشی اصلا نگاه مثبتی نمی شد و اگر بخواهیم ساده بگوییم حتی زمانی توسط روحانیان مذاهب و پزشکان مختلف از جامعه طرد می شدند. اما رفته رفته همه به این نتیجه رسیدند که آن ها هم مانند تمام انسان ها حق زندگی دارند و باید از خدمات برخوردار باشند.

بخواهیم یک جور دیگر بگوییم می توانیم بگوییم توانبخشی حاصل تفکر کامل شده نسبت به تعاریف افراد شامل آن است.  به عنوان مثال معلولیت (بخوانیم توانیاب) در تعاریف اخیر به کامل ترین حالت خود رسیده است. طبق تعاریف جدید معلولیت حاصل یک نقص است. فردی که از ناحیه پای چپ دچار مشکل است دارای یک نقص عضو است اما همین فرد اگر محیط زندگی اش از زمین به فضا(خلا) منتقل شود دیگر معلول به حساب نمی آید.

پزشکی کلاسیک و داروها و سردی

طبق مطالعه ای که از مقاله در uniket.ir داشتم سه روش کلی می توان برای درمان سردی مزاج شوهر و زن و دوست دختر و دوست پسر عنوان کرد.

روش اول: درمان سرد مزاجی با گیاهان دارویی و تغذیه

روش دوم: درمان سردمزاجی همسر با استفاده از پزشکی کلاسیک و داروها

روش سوم: تغییر در سبک زندگی

در روش اول غذاهای گرمی را به ما معرفی می کند و گروهی از گیاهان دارویی که افراد دیگر از آن ها جواب گرفته اند را نام می برد و بیشتر به روش های بدون عوارض و ماندگار تکیه دارد.

در روش دوم قرص و داروهای کم عوارض را معرفی می کند و به راهکارهای پزشکی نوین در این زمینه اشاره دارد. طبق گفتشون این روش سریع الجوابه اما ماندگاریش کمتره.

در روش اخر که خود کتاب بهش بیشتر توجه کرده تغییر تو سبکه زندگیه.

عاداتی که بیماران دیگه انجام دادن و جواب گرفتن و روش برنامه ریزی برای جواب گرفتن تو طولانی مدته که به گفته مشتریان این روش بهتر از همه جواب داده.

ممنون از توجه شما

نسرین

پایان

لینک